Direktlänk till inlägg 17 september 2017

På en öde ö

Av Anna Landin - 17 september 2017 15:27

Alla har vi väl fått just den där frågan... Å har vi inte fått den personligen så har vi nog alla tänkt över den i alla fall.
Vad skulle du ta med till en öde ö, eller vad skulle du inte kunna klara dig utan?
Jag har idag bestämt mig att lista de 4 viktigaste sakerna i mitt liv... Och givetvis kommer den bli mer eller mindre matriell. För det är ju svårt att ta med sig tex god hälsa. Det är ju något du har eller inte och är dessutom ett ganska relativt begrepp..

1. Det i särklass viktigaste i mitt liv som jag under inga omständigheter vill vara utan eller bli av med är MIN Torbjörn.. Mannen i mitt liv, glädjen alla dagar på året och pusselbiten som gör mig hel... Hade jag fått frågan för 4 år sedan hade mitt totalt ärliga och helt övertygade svar blivit att jag ALDRIG (jag vet, man ska aldrig säga aldrig) ska bli sambo med någon!!! Möjligen särbo...   Och se var jag är nu... Sambo och lyckligare än någonsin... Jag önskar att alla får träffa sin Torbjörn och därmed ha förmånen att uppleva det jag upplever.
Och varför åka till en öde ö själv??? Det är ju aptråkigt, i alla fall i längden. En dag eller två skulle väl gå bra.  


2. Får nog bli mina 4-beningar. Vad vore livet utan dessa underbara monster??? Tänk den oförfalskade glädje de visar varenda gång man kommer hem.. Alla mysstunder vi har i soffan och sängen. Vem kan inte älska Eskilpussarna på öronen??? Han har nog en fetisch för öron   eller Sammys stora rådjursögon och försiktiga klappande på armen när hon vill bli kliad...Nä, de får följa med till vår öde ö. Vi måste ju ändå ha något att fördriva tiden med också, annat än varandra  

3. Måste nog bli min mobil.. Jag vet, det e lite larvigt men jag har ju nästan hela mitt liv i den. Förvisso kan det bli lite jobbigt för är ön verkligen öde är det ju knappast troligt att det finns något elnät och då är ju telefonen död efter ett dygn eller två och då är den ju helt obrukbar  .
Men under tiden kan vi ju kika på nyheter, nån urtråkig serie, kolla vädret - för det är ju jobbigt att kolla runtom ig själv och göra en bedömning utifrån de rådande förutsättningarna. Icke att förglömma, vi kan ju facebooka och snapchatta  . Slutligen får jag ju inte glömma att jag har mina ljudböcker i en app och de lyssnar jag ju på varje kväll när jag går och lägger mig.

4. Sist men inte minst så måste det bli mina hörlurar.. Mina underbara Marshall-lurar.. Världens bästa. Utan dessa blir livet inte detsamma. Dock dyker samma I-landsproblematik upp här som med telefonen. Mina lurar behöver laddas lite då och då eftersom jag kör dem via BT och det kan ju bli lite jobbigt utan elnät. Råkade ut för missödet att de var urladdade härom veckan och det var inget bra... Jag sover ju alltså med mina lurar på hela natten. Denna natt var jag tvungen att ladda dem - och då kan jag inte ha dem på mig eftersom de då hamnar på fel håll och det är inte bekvämt.. Den natten sov jag knappt något och således kände jag mig som en urlakad disktrasa dan efter. Sådant får ju inte hända....

Detta var min lilla lista på livsviktiga saker.... Vilka är dina 4??? Tala gärna om detta i en kommentar.

Peace and   .

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Landin - 15 maj 2019 08:32


Då var det dags igen att poppa upp. Sitter här just nu hemma i soffan med kryckor jämte mig. Inte för att jag skadat mig utan för att för första gången på ett år behövde jag sputa mina leder pga min reumatism. Så 48 timmars vila och avlastning är v...

Av Anna Landin - 4 september 2018 00:35

Jaha ja tänker du, nu dök hon upp igen. Hon den där som mest bara yrar om ingenting viktigt.   *Åh jo, det kanske är så att det inte gäller liv eller död i den stora bilden men för stunden tar det upp mitt liv så lite viktigt är det....   Längese...

Av Anna Landin - 16 september 2017 13:05

Her klurat och filurat lite och kom fram till att det finns stora och små glädjeämnen. Det som är ännu mer fascinerande är att de flesta av de små hittar man ju i kylskåpet så därför drar vi en liten minilista.Här kommer jag gå igenom de 5 saker som ...

Av Anna Landin - 14 september 2017 18:51


Inser att det finns nog de som anser att jag har för mycket fritid eller fri tid. Och visst kan det vara så. Tid är ju till för att fyllas med något och idag råkade jag göra misstaget att fylla den med att titta på Efter tio med Malou von Sivers. Vet...

Av Anna Landin - 20 februari 2017 15:10


Hmmmm, extremt längesedan jag var här.Mycket har hunnit hända. På gott och ont. Och det tänker jag inte vandra igenom just nu. Kommer säkert inlägg senare som relaterar till allt detta.Mycket som snurrar och surrar i huvudet på mig för tillfället och...

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards