Alla inlägg under maj 2012

Av Anna Landin - 31 maj 2012 19:47

Hallå hallå mina cybervänner.

En liten blänkare här om livet och hur det fortskrider. Mao i lugn och fridfull takt. Varken jag, min bedårande fransos, den schizofrena norrmannen eller min förstfödda avkomma har någon brådska med något här i livet.

Ja, möjligen med undantag av norrmannen då.. Har allvarligt börjat fundera på att ändra hans diagnos från schizofren till typisk boderline!!! För det mesta är han trevlig och fridfull han med men helt plötsligt blir han som besatt av onda andar. Kan undra vilka syner och hörselvillor han har då. Har vid ett par tillfällen funderat på att anlita Max von Zydow för en exorcism.... Men sen inser jag ju att det e ett hopplöst fall...


Och nu menar jag inte att norrmannen far lite i bokhyllor eller fönsterbräder. Nä  nä nä... Här snackar vi katten som flyttar möbler, utövar avancerad akrobatik och ser ut som om han skulle behöva all form av plattänger och tunga stylingprodukter för pälsen... En syn för gudarna.

Japp, lite så här blir det... Någon som vill komma på besök???  


Fransosen då?? Jodå, han jobbar hårt på sin approach och sina stilliga poser.. Kräver  mycket blod, svett och tårar....

   Det är nästan så jag inte orkar hålla samma tempo som Franz.. Men Franz är ju en ängel som i alla fall påminner om att det är viktigt med stretching efter de tunga träningspassen...     

 Har nu efter lite om och men fått hem stamtavlan så nu kan jag med stor glädje och varmt hjärta presentera: DARU Ogrody Japonski. Tacka gudarna för att jag inte behöver gå runt å ropa det efter honom...

Men eftersom jag nu har alla papper så har jag anmält Franz till hans första utställning - premiären blir på lördag!! Förvisso inoff men det är enbart för att se hur mina tävlingsnerver funkar och ett litet omdömme på Franz. Jag vet ju var jag ska räkna med nerdrag.. Lovar att rapportera resultat här senare.

Men givetvis hoppas jag på att komma hem som


Men i och med tävlingen om 2 dagar så pratade jag och sonen idag godis att locka och pocka med.....

Får nog bli att göra en avancerad undersökning bland hundfolket...

Vad använder du och vad gillar din hund för godis?

Korv ( x )

Sura hallonband ( X )

Köttbullar ( x ) 

Stora gelenappar ( X )

Frolic ( x )

Chips, oavsett smak ( X )

Torkad lever ( x )

 Gelehallon ( X )

Banan ( X )

 

Sen säger min son att Frasse bara äter skräp... Vet inte alls vad han menar med det..... Och jag undrar vem som stoppar i honom allt... För inte kan det vara jag inte???


Var rädda om varann och kramas i massor.


PS: Du får gärna hålla en tumme och skänka oss en tanke på lördag....


Av Anna Landin - 7 maj 2012 18:22

Hallå hallå mina vänner.

Jag vet att jag varit totalt obefintlig här och det är av olika anledningar. Inget jag tänker dra här just nu.

Livet i stort är både upp och ner, ja så där som det ska vara.


Våren är här och med den all pollen... Någon som har missat det?? Kan inte tänka mig det men jag påminner dig i så fall.

Med våren kommer solen och värmen och det drar med sig människor som vistas utomhus och till och med spelar boll.

Nej, nej, nej.... Jag spelar INTE boll!!! Till att börja med springer jag ju inte... Tänker inte börja på "gamla" dar. Boll spelas möjligen i mitt läge som målvakt och det är i rådande läge inte lämpligt.

Men många andra spelar boll och jag kan med förtjusning titta på. Eller titta på och titta på. Inte på bollen men på spelarna..

Och nu kommer vi till det som jag egentligen har på hjärtat idag.

Zlatan!!

Näe, han är ingen favorit hos mig. Inte på något vis. Han är dryg, han pratar skånska, han saknar ödmjukhet, han är en diva och han har en fruktansvärt ful näsa.... Jajajaja, visst kan han spela boll men vad hjälper det när man har en approch som Mr Z??

I min värld spelar det noll roll. Jag gillar ju killar som Henke Larsson... Och där har vi väl fotbollens kontraster.


Men just nu håller jag på med Zlatans självbiografi... Detta efter önskemål och rekomendationer. Och jag måste motvilligt erkänna att den är riktigt bra (jag är nästan färdig med den). Det tar emot att erkänna men det är ett faktum. Jag måste erkänna att jag får en ny bild av Zlatan som person. Att det finns en person bakom den kaxiga grabben som spelar boll och som uppför sig som om han vore guds gåva till fotbollen...

En riktigt spännande bild som jag inte hade förväntat mig.

Just nu orkar jag inte läsa boken i pappersformat utan lyssnar på den. Här är det Jonas Malmsjö som läser och det är fullträff. Han har en behaglig och själfull röst som smekar Zlatans liv i mina öron..


Veckans rekomendation: Jag är Zlatan - Zlatan Ibrahimovic uppläsare: Jonas Malmsjö


 


Fler boktips kommer senare.

Var rädda om varann och kramas i massor.

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards