Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Galla, spyor och andra otrevliga vätskor.

Av Anna Landin - 10 oktober 2012 18:42

Hallå hallå bloggen.


Jag vet att det var länge sen jag skrev något men jag har ju haft fullt upp med alla 40-årskriser man ska ha efter födelsedagen..

Dessa har bestått av att jag rakat av mig håret och dessutom gått ner 7 kilo... Tufft liv.  

Näe då, så illa e det inte. Jag njuter fortfarande, de flesta dagarna av mitt liv precis som innan denna milstolpe.


Just idag är dock inte en av dem...

Mer A DAY FROM HELL - mest för de som har haft oturen att råka på mig idag. Även om det skett över telefon.

De som sedan, faktiskt, känner mig kommer till fullo fatta grejen.


Idag på förmiddagen fick jag ett återsamtal från AFA ang min pågående sjukskrvning. En sjukskrivning som AFA menar att de inte vill gå n och ge mig det jag har rätt till.


Öööööö, undrar jag?? What????


Nja,säger tanten på AFA. Enligt ditt lönekontor är du fullt arbetsför sen den 14 september.....

Öööööö, WHAT???? Jag har en till 17 oktober !!!

Jooo, det ser jag här men enligt ditt lönekontor finns inte det där... Och dessutom så börjar deras period denna gången den 13 augusti... Även enligt F-kassan har du börjat en ny period då..

Ööööö, WHAT??? Min personliga handläggare sa att min period fortsatte räknas efter min semester och därför blir jag utförsäkrad vid jul.. 

Näe, inte enligt det jag kan se hos oss...


Här drog cirkusen igång.

Samtal till F-kassan där min handläggare är åter imorgon men enligt kundtjänst så är det visst så att min första sjukperiod fortsätter då jag inte haft en enda dag åter i arbete efter semester!!!

Samtal till chefen för att efterlysa mitt sista läkarintyg å han är på möte.

Samtal till personalrekryteraren på jobbet som var på sammanträde.

Samtal till lönekontoret där det var upptaget och de skulle ringa upp mig så fort de kunde.

Samtal till facket som sen tidigare är inblandade..... Dagens mest givande samtal måste erkännas. Eloge till dem.


LUNCH


Samtal återigen till chefen som igen är på möte.

Samtal till personalrekryteran som mer eller mindre är ett levande frågetecken i luren - hon har INTE en susning om vart intyget tagit vägen men ska SJÄLVKLART kolla detta med chefen.....

Samtal återigen till löner - efter 4 timmars väntan på uppringning - å nu får jag kontakt.. Wiiieee. Men inte har de gjort några fel. Å inte har de något mer intyg efter den 14/9. Å det är minsann inte deras uppgift att kolla något om vad som händer de som vart sjukskrivna, som för min del sen april för samma sak. Dessutom kommer jag nu helt plötsligt vara skyldig dem 7500!!!!! Där kastade jag på luren.

Åter samtal till personalrekryten som fortfarande inte fått tag på chefen för att kolla. Hon fick sig en skopa ovett som int4e var hennes och detta talade jag också om för henne, så hon fick sin ursäkt.


En timme senare ringer chefen mig och inleder samtalet med: Hej Anna, jag hörde att du ringt och vart lte arg.


Nja, arg vet jag inte. Mer kraftigt irriterad och detta befogat. Och jo, jag vet ****** fick en skopa ovett som inte var hennes och det har jag bett om ursäkt för...

Bla bla bla bla bla bla...

Så mycket ordkräkerier som kan komma ur samma mun är helt sanslöst... 

Bla bla bla bla bla.

Galla, magsaft, bukspott, tarmvätska och alla andra tänkbara kroppsvätskor ur samma tomrum är helt sanslöst..

Och självklart många jo, nja, men, eller, kanske, om, nje, vet inte....


Sånt här betalar alltså våra surt förvärvade skattepengar och dessutom ska dessa personer vara HÖGRE utbildade..


Kyss mig i arslet på det!!!!


Kram på er där ute och var rädda om er och varandra.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Landin - 15 maj 2019 08:32


Då var det dags igen att poppa upp. Sitter här just nu hemma i soffan med kryckor jämte mig. Inte för att jag skadat mig utan för att för första gången på ett år behövde jag sputa mina leder pga min reumatism. Så 48 timmars vila och avlastning är v...

Av Anna Landin - 4 september 2018 00:35

Jaha ja tänker du, nu dök hon upp igen. Hon den där som mest bara yrar om ingenting viktigt.   *Åh jo, det kanske är så att det inte gäller liv eller död i den stora bilden men för stunden tar det upp mitt liv så lite viktigt är det....   Längese...

Av Anna Landin - 17 september 2017 15:27

Alla har vi väl fått just den där frågan... Å har vi inte fått den personligen så har vi nog alla tänkt över den i alla fall.Vad skulle du ta med till en öde ö, eller vad skulle du inte kunna klara dig utan?Jag har idag bestämt mig att lista de 4 vik...

Av Anna Landin - 16 september 2017 13:05

Her klurat och filurat lite och kom fram till att det finns stora och små glädjeämnen. Det som är ännu mer fascinerande är att de flesta av de små hittar man ju i kylskåpet så därför drar vi en liten minilista.Här kommer jag gå igenom de 5 saker som ...

Av Anna Landin - 14 september 2017 18:51


Inser att det finns nog de som anser att jag har för mycket fritid eller fri tid. Och visst kan det vara så. Tid är ju till för att fyllas med något och idag råkade jag göra misstaget att fylla den med att titta på Efter tio med Malou von Sivers. Vet...

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards