Alla inlägg under januari 2013

Av Anna Landin - 10 januari 2013 19:04

Jajajaja, visst är det tur att vi inte måste gilla samma saker jämt och ständigt.

Tänk bara vad tråkigt det skulle vara om ingen tyckte annorlunda..


Just nu yttrar sig olikheterna i mitt hem ljudligt och bildligen...

Jag älskar ju sport och utövar detta flitigt och med glatt hjärta i soffan. Just för ikväll är jag bäst på skidskytte och i slutet på varv 3 kör jag i Östetrrikes dräkt - för oavsett vilket vinner jag ju alltid...    Och tyvärr har jag ju i den svenska dräkten vart lite usel och satt skotten vid sidan om och dessutom for jag omkull i den enda backen som finns på banan. Jag ber verkligen om ursäkt för detta.

Men som sagt, jag är passionerat sportande här.


Min kombo/sambo Titti däremot är TOTALT ointresserad av att sporta ihop med mig och lider sig genom kvällarna när jag svettar mig genom passen. Istället för att få titta på såna där viktiga program som tex Glamour får hon skavsår på ögonlocken av snöfallen och bommarna som inträffar.


Hon led även igår kväll då damerna körde stafetten och eftersom hon gör allt hon kan för att starta en ny karriär som sportreferator gör hon allt hon kan för att störa min koncentration. Just igår bestod den stora hang-upen på Flatan som kör för Norge... (Är Flatland egentligen men i Tittis engagerade öron blev det något helt annat.)

Idag är det ju herrarnas tur att få utstå de hårt kritiska ögonen av en totalt ointresserad sportagitator..

Så kvällens ämnen har bestått av Breivik, vapenlagar, mängden människor, vilket håll de åker på, tyskars eventuella sexuella läggning, vad de tänker på när de tar sig upp i backarna osv osv.. Har faktiskt varit mycket roande att höra min alldeles egna kommentator. Betydligt bättre än Ulfbåge och CO som mer eller mindre är idiotförklarade här av proffset.


Önskar egentligen att jag kunde dela med mig av min sportupplevelse men tyvärr...


Så jag ger mig nu på sista skyttet och siktar på att sätta alla skott i rätt hål..


Kram kram och var rädda om varann.

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards