Alla inlägg under juli 2012

Av Anna Landin - 17 juli 2012 14:03

Är vad jag har nu. Finns de som tycker att jag haft det hela våren. Men si det e ju fel. Jag har varit sjukskriven.. en viss skillnad. Så nu har jag SEMESTER. De två första dagarna har förvisso varit sjukrelaterade, röntgen å gympa. Men de e avklarat så nu ska jag roa mig med att leta sol å värme....
Å invänta alla härliga paket som kommer att välla över mig i helgen när jag blir 18+nåt...
Var rädda om varann å kramas i massor.

Av Anna Landin - 4 juli 2012 18:50


Eller just det det får du ju inte.... Jag har ju totalt talförbud...  Å det gör ju egentligen inte så mycket eftersom min röst är i stort sett obefintligt. Det e något konstigt väsande som kommer ur min trut för tillfället. Och begreppet, "Whiskeyröst" får därmed en ny betydelse.... Jag som inte ens dricker whiskey...


Men självklart blir det så att när man INTE får så blir man extra sugen.. Just nu skulle jag vilja ha fniss och fnitterkvällar med MASSOR pladder.. Och hur kul e det när man måste använda pappaer och penna för inte en vettig mänska hör vad jag försöker väsa fram.... Orättvist e det.

Dessutom e jag ju rätt pladdrig i vanliga fall. E det något jag kan och kan jäkligt bra så e det att hålla låda..  

Å undrar du så har jag dragit på mig en så in i Nordens kraftig stämbandsinflammation!!! Bläääää.


Igår fick jag tips av en god vän på nya yrkesproffessioner som vore som gjorda för mig - och bara för mig...

Första tipset var en levande handbok på läkarlinjen, oh då tillika testkanin, då det jag inte drar på mig inte ens är värt att drabbas av.. De mest märkliga saker dykr upp i kombo med annat som ingen annan drabbas av. Min goda vän som gav mig det tipset undrade om jag kunde drabbas av något mer nu... Japp sa jag, bihåleinflammation och hörselgång/öroninflammation. Och de kommer säkert som ett brev på posten.. Brukar vara så.

Andra tipset på nytt yrke är officell testkanin åt Astra, Leo och alla andra läkemedelsproducenter...

Kan ju bara undra vilket som är mest hållbart och trevligast...


Ställa upp och visa all skrymslen och vrår på min kropp för stackars nästan tonåringar som närt drömmen om att bli doktor sen de var tre eller bjuda på alla upptänkliga biverkningstester... Fast det e klart, biverkningar går att bota med annat redan utprovat..    Mer tveksamt om de biverkningar nästan tonåringarna skulle få av att titta närmre på mig går att bota med annat än avancerad KBT-terapi eler nåt....  


Annars kan jag upplysa världen att jag mår rätt bra och Franzen mår som en prins.... Just nu håller vi på att i tystnad värma upp inför den stora dagen som är i antågande....

  Snart 40 och 3.... Blir tufft så vila är viktigt..


Kramen på dig och var nu rädda om varann..  

Av Anna Landin - 1 juli 2012 18:06

För ett par år sedan vara jag ute en kväll och hamnade i diverse diskussioner om film.

Jag blev denna gången tipsad om en film som heter The stoning of Soraya M. Idag har jag sett den.. Å jag kan bara beklaga att jag inte sett den innan.... Detta är en film som berör på flera plan.

Har du inte sett den rekommenderar jag den verkligen!!!


En verklighetsbaserad berättelse från Iran om kvinnans villkor och mannens drifter.

En fruktansvärd historia som påverkar och bör uppmärksammas.


Så sommarens filmtips blir denna filmen. SE DEN!!!!


Var rädda om varann och kramas i massor..

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards