Alla inlägg under februari 2011

Av Anna Landin - 9 februari 2011 10:40

Ååååå, solen....

Vilken inspiration och vilket lyft den ger. Helt underbart hur lite som egentligen behövs för att man ska känna sig som en nya människa.

Efter en ganska mörk och trist period i livet känner jag nu, efter 2 dagars sol, hur livet genast blivit ljusare.

Detta trots att jag för tillfället har riktigt ont efter en bagatellartad operation. Men med solens antåg kom också mitt ljusa sinne tillbaka.

Lusten att hitta på saker finns plötsligt på plats igen. Viljan att göra nya upptäckter likaså. Och när den känslan infinner sig mår man bra.

Bara tanken på kaffe ute på balkongen känns värmande även om det fortfarande är minusgrader ute.. Och just därför tar jag kaffet inomhus ett tag till men viljan finns att sitta ute.

Å för mig är det så att sommaren helt plötsligt känns betydligt mycket närmre än för en vecka sedan. Börjar ju drömma om grillningen, kubbspelen, resor man kan göra på lediga helger eller semestern, den svalkande och törstsläckande Sangrian efter en dag på stranden.. För att inte tala om alla andra läckerheter som är i antågande.

Då pratar jag om just det där att vi byter garderob.... Istället för att bylsa på sig som vi gör nu kan vi få dra på oss kjolen å ett lätt linne.. Grabbarna som jag gärna vilar ögonen på har helt plötsligt shorts på sig... Kroppar som e solkyssta och fräscha istället för dagens grådaskig och insnöade   . Å till det kan man sen lägga ett mer öppet och positivt sinne. Vem vet vad våren kommer med till mig?? Jag tänker i alla fall vara öppen för alla förslag och möjligheter.


Och om ni inte förstått det: Jag ÄLSKAR livet just nu!!!!! 


Dagens fråga: Vad ser du fram mot i vår/sommar och vad är vår för dig????

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards