Direktlänk till inlägg 14 september 2017

Har nog för mycket fri tid

Av Anna Landin - 14 september 2017 18:51

Inser att det finns nog de som anser att jag har för mycket fritid eller fri tid. Och visst kan det vara så.
Tid är ju till för att fyllas med något och idag råkade jag göra misstaget att fylla den med att titta på Efter tio med Malou von Sivers.
Vet ju att det finns en anledning till att jag å det bestämdate ratar det programmet över lag och idag fick jag det återigen bekräftat. Tycker det är bedrövligt att en så inkompetent och noncharlant person får så mycket tid att stärka sitt eget ego!!

Tyckte från början, en gång på 1900-talet, att Malou var en intelligent och sympatisk person. Det är hon säkert privat också men det tänker jag inte ta reda på så...
Efterhand som åren gått vet jag faktiskt inte vad som hänt men nånstans på vägen tappade hon det i mina ögon.
Det hela började nog när hon gav sig på att göra en Stina möter-kopia. Stina Dabrowski gjorde ett suveränt program med djupa och intelligenta frågor med intressanta personer.
Malou försöker göra samma sak men misslyckas fatalt. Vill påminna mig om att Malous variant blev ganska kortlivad.
Nu har hon fått harva på hos TV4 i en herrans massa år och inte fasen blir hon bättre!!! Herregud, kvalitén sjunker ju för varje år. Går inte mänskan i pension snart??


Nu har jag haft lite allvarligare issues med Malou sedan Estelles födelse. Råkade titta på programmet den dagen! Och det är nog något av det mest respeklösa jag sett!!! Och då räknar jag till och med in stolpskottet Donald Trumps många gånger korkade uttalande och aggerande..

Just den dagen satt Malou i sin studio med diverse hovfolk, vett- och etikettfolk och så vidare. Där talas det om att kl 11 kommer det skjutas skott för att kungöra kön osv och under den tiden (typ 1 min) är man tyst och visar vördnad.... Å vad gör dårtanten????? Babblar mest shela tiden - tror hon var tyst i typ 2 sekunder sen var det blablabla och de andra tittar på henne med schock och frågande miner!!! Efter det har jag av ren princip ratat hennes program... Och nej, jag är INTE någon superrojalist eller så....
 Idag hade jag varit ute och fixat lite ärenden på förmiddagen och väl hemma igen så satte jag på tv:n. Inser att det är Efter tio och är på väg att zappa bort men såg då att det skulle vara serietips. Tänkte det kan ju vara intressant men ack vad jag bedog mig. (Vanligtvis är min tv lika allergisk mot Malou som allt med Simpsons, South park och Ernst)
Nu var det inga raketforskare som satt i studion idag, Martin Melin och nån käck brud från DN, men de kan nog ha uppfunnit hjulet jämfört med Malous kunskapsnivå.
Första tipset är Farang - en serie som funnits på CMore ett tag - som ikväll ska börja sändas på 4:an.
Efter en del jidder och jadder om Ola Rapace och hans svettiga tröjor, vältränade kropp och oglorifieringen av kriminellas liv på flykt kläcker brainheadet Malou ur sig: Det är ju som 30 grader i NOVEMBER men allvarligare!!! Hallå!!! Pucko!!! I FEBRUARI är det ju!! Dessutom är det bara Ola om hon har koll på av skådisarna reterande kallar hon vid fel namn och blir då rättad av DN-kvinnan. En rättelse som hon viftor bort lite nonchigt.....
Sen kommer tips om Gåsmamman - en väldigt bra serie i mitt tycke - och slutligen Tills vi dör. Inget nytt under solen där inte men bra serier de tvåa sista.  Min ENDA behållning av denna plåga var att jag fick reda på att GÅSMAMMAN har spelat in säong 3 nu som snart ska börja visas. Det gillar jag.


Om man nu ska ha ett program och så mycket sändningstid kan man väl i alla fall begära att mänskan ska vara påläst om det som ska debatteras för dan??? Pinsamt!!! Och sådant går tv-licensen till!!!

 

Nääää, tacka vet jag Ellen DeGeneres....   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Landin - 15 maj 2019 08:32


Då var det dags igen att poppa upp. Sitter här just nu hemma i soffan med kryckor jämte mig. Inte för att jag skadat mig utan för att för första gången på ett år behövde jag sputa mina leder pga min reumatism. Så 48 timmars vila och avlastning är v...

Av Anna Landin - 4 september 2018 00:35

Jaha ja tänker du, nu dök hon upp igen. Hon den där som mest bara yrar om ingenting viktigt.   *Åh jo, det kanske är så att det inte gäller liv eller död i den stora bilden men för stunden tar det upp mitt liv så lite viktigt är det....   Längese...

Av Anna Landin - 17 september 2017 15:27

Alla har vi väl fått just den där frågan... Å har vi inte fått den personligen så har vi nog alla tänkt över den i alla fall.Vad skulle du ta med till en öde ö, eller vad skulle du inte kunna klara dig utan?Jag har idag bestämt mig att lista de 4 vik...

Av Anna Landin - 16 september 2017 13:05

Her klurat och filurat lite och kom fram till att det finns stora och små glädjeämnen. Det som är ännu mer fascinerande är att de flesta av de små hittar man ju i kylskåpet så därför drar vi en liten minilista.Här kommer jag gå igenom de 5 saker som ...

Av Anna Landin - 20 februari 2017 15:10


Hmmmm, extremt längesedan jag var här.Mycket har hunnit hända. På gott och ont. Och det tänker jag inte vandra igenom just nu. Kommer säkert inlägg senare som relaterar till allt detta.Mycket som snurrar och surrar i huvudet på mig för tillfället och...

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards