Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna Landin - 31 augusti 2011 15:30

Då var det dags för en ny lista... Jag älskar ju listor och har vansinngígt kul när jag sitter här med dem.. Just den här har jag hittat hos en av mina favoriter, filoZophie. Och jag tackar henne för att hon bjöd in till att låna den av henne..


Dag 1: Fem saker om mig själv.

Dag 2: Fem saker jag tycker om.

Dag 3: Fem saker jag hatar.

Dag 4: Fem saker jag vill säga till fem personer.

Dag 5: Fem viktiga personer i mitt liv.

Dag 6: Fem saker jag inte klarar mig utan.

Dag 7: Fem favoritlåtar.

Dag 8: Fem saker jag aldrig glömmer.

Dag 9: En dag i mitt liv.

Dag 10: Bakgrundsbild på dator/mobil.

Dag 11: En ny sanning om mig.

Dag 12: Ett kort på något som jag vill ha just nu.

Dag 13: Fem kvinnor jag skulle vilja bjuda på middag (levande som döda).

Dag 14: Min högsta önskan just nu.

Dag 15: Den finaste egenskapen hos min bästa vän.

Dag 16: En hemlighet om mitt jobb.

Dag 17: Ett kort på min handstil.

Dag 18: En talang jag skulle vilja ha och varför.

Dag 19: Fem positiva egenskaper som andra säger jag har.

Dag 20: Fem negativa egenskaper som andra säger jag har.

Dag 21: Fem män jag skulle vilja bjuda på middag (levande som döda).

Dag 22: Mitt eget favoritcitat.

Dag 23: Fem bra böcker.

Dag 24: Fem bra filmer.

Dag 25: Dra min sämsta vits.

Dag 26: En utmaning jag gjort.

Dag 27: En utmaning jag skulle vilja göra.

Dag 28: Vad är jag rädd för?

Dag 29: Vad gör mig lycklig?

Dag 30: Vart skulle jag vilja donera pengar och varför.


Det var listan till fullo och nu vet du vad du har att vänta dig en månad framöver med start imorgon...

Kanske får du veta saker du aldrig hade kunnat tänka dig om mig eller så får du bara bekräftat det du tidigare trott.. Vi får väl se det...


Och som vanligt, var rädda om varann och KRAMAS i massor...

Av Anna Landin - 31 augusti 2011 13:25

Hmmm, idag e ingen bra dag minsann... 

Här har jag under morgonen gjort allt rätt men vad fick man för det? Ingenting!!!!


För idag har jag ju putsat mer än hälften av mina fönster och haft det som avancerad stretching och uppvärmning inför dagens sportpass... Och vad upptäcker jag när jag är färdiguppvärmd? Jooo, det är INGEN sport idag. Eller okey, sport är det väl men ingen friidrott från VM.... Här hade jag ju tänkt mig ett pass med lite spjutkastning, någon trevlig löpgren och lite skutt i sandlådan eller madrassen.. Tji på tummen fick jag! Det är ju åt helsike när man för en gångs skull besvärar sig med att lägga ner tid på det där med uppvärmning.. 

Sånt anser jag ju är klart överskattat annars eftersom jag är i absolut toppform. Då behöver man väl inte sånt..


Nu får jag ju istället försöka komma på någon bra nervärmning istället.. Har inte kommit på något lysande än men jag kan säkert be mina fantastiska vänner Örjan och Titti om lite hjälp. De är säkert villiga att slå mig i huvudet med gjutjärnspannan eller möjligen binda fast mig och tejpa för munnen med silvertejp.. För silvertejp löser ju det mesta.. 


Jajaja, det är nog bara att bita ihop lite och spara på krafterna tills inatt för då... Då har jag mycket på G.. Med start kl 3 inatt ska jag vara fullt aktiv..


Någon som är på att delta i uppvärmning med start klockan 2??? 


Var rädda om varann och KRAMAS i massor..  

Av Anna Landin - 30 augusti 2011 19:12

Jag läser sällan tidningar i pappersformat - egentligen sällan ens i nätform för den delen. Äe mer typen som kollar nyheterna på TV:n och det gör jag ju på mornarna i samband med morgonkaffet.. Men idag läste jag pappersformen av Aftonbladet och hittade där en liten notis nere i högra hörnet. Och här ska ni få höra..


Fick fotboja - på sin benprotes

Husarresten med fotboja blev inte det straff det var tänkt.

Christopher Lowcook, 29, dömd för knarkbrott, vapeninnehav och rattfylleri lindade helt enkelt ett bandage runt sin benprotes.

När fotbojan placerades upptäckte ingen att det inte var Lowcooks eget ben. Han kunde enkelt ta av sig protesen och promenera ut i frihet. 

Misstaget upptäcktes när 29-åringen på nytt åkte fast i en poliskontroll, enligt Daily Mail.


Hahahaha, säger jag... Hur tänkte de där? Jag kan ju förstå Christopher som tar en rövare som också gick hem. Men hur tänkte fotbojetyperna?? Med tanke på att allt annat ska kollas väldigt noggrant, hur kunde de missa det faktum att han hade en protes? 

Jag menar att annars kollar de alla typer av allergier, hjärtproblem, astma och annat som kan ställa till något... Men tydligen tillhör inte proteser detta.. Mycket märkligt tycker jag. 


Men det är väl bara att konstatera att rättssamhället som vanligt inte funkar och är fullt av kryphål..

Grattis till alla möjligheter till högvinsten där...

Bertil 9, B9. BINGO!!! Dagens högvinst är en fotboja på protesen och all möjlighet till att bli ÅTERFALLSKRIMINELL...  JACKPOT!!!


Var nu rädda om er därute, återfall inte och KRAMAS i massor..    

Av Anna Landin - 29 augusti 2011 20:38

Häxan surtant har varit ute och rört på sig idag... Hon är stundom rätt tålmodig men även för henne finns det gränser kan jag tala om....


Kom igår på att jag behövde fylla på lite i förrådet med hjärtmedicinerna och det fick ju bli morgonens projekt här i byn.. Så bara för att slippa värsta morgonrusningen måndag morgon - när alla pensionärer och annat löst folk varit hos doktorn -  väntade jag ända till halv 11... Eller för att vara exakt 10:29 med att beträdda apotekets golv... Klurigt tänkte jag. Nu kan det ju gå fort... HAHAHAHA.... Vilken nit jag åkte på....


När jag kom in var det 6 nummer före mig!!! Och det tog 20 minuter på sig innan det började röra på sig!!! Hallå, ser inte folk att kön växer??? Näe, där står de i godan ro och babblar på som om det inte kommit in någon mer... Suck..

Nåväl, jag hade trevligt sällskap av Titti och vi lyckas ju alltid fördriva tiden på ett ypperligt sätt. Så också idag...

Och jag måste ju tala om att de stackars pensionärerna som kom in efter oss var väldigt trevliga och på ett sällsamt gott humör... Nästan lite fulla i fan minsann.. 


Efter lite mer än 20 minuter var det i alla fall min tur och raskt fram till båset - för vem vet vad som händer om man tar lite tid på sig?? Kanske missar min plats å så får jag ta en ny kölapp.. Hemska tanke!!!! Så står jag där och talar om att jag behöver allt utom mina inhalationer.. Jaha, säger den något övermogna kvinnan på andra sidan och lyfter lätt på ögonbrynet. Allt?? Jaaa, säger jag...

Jaha, då kan du sätta dig en stund igen så ska du snart få din medicin.. Jahaaaa, kan jag väl göra.. Ja, och glöm inte din nummerlapp!! Som om någon kan glömma vilket nummer man har när man stirrat på det i typ 25 minuter!!!!!


Där sitter jag igen och väntar på min medicin. Köerna efter mig växer och växer... Och inte öppnar de fler kölinjer.. Näe, men det e jäkligt viktigt att plocka upp nya herrdeos på hyllorna...


Rull rull på tummarna, stamp stam med foten, suck och stön - gud vad tråkigt apoteket är som ställe - enda glädjeämnen idag var de rara pensionärerna som dök upp.. Och förvisso lite annat löst folk som fick mig och Titti att tänka på helt andra saker..


När ytterligare 30 MINUTER hade gått var det ÄNTLIGEN min tur!!!! Kan ju börja undra om jag skulle ha något väldigt udda eller nåt.. Så var ju inte fallet.. Men men... Nu kan man ju tro att när det väl är min tur så ska ju medicinen vara FÄRDIGFRAMPLOCKAD, eller??? Öööööö, inte i Älmhult i alla fall... Nope, då var det dags att gå igenom listan en gång TILL.. När Titti sedan ifrågasatte varför jag inte kunnat få min medicin direkt var svaret - Det var så mycket så det tar ju faktiskt mer än ett par minuter att göra det! Och vi har ju semester fortfarande och ett antal veckor till!! Jaha, så om semesterperioder pågår får man som kund sitta och vänta hur långe som helst?

Titti som också hämtade ut medicin idag fick minsann sin direkt i kölinjen... Vilket jag unnar henne - inte det som e grejen.. Men så mycket mer än henne skulle jag inte ha..

Dessutom stod ju både - ursäkta nu - kärringen och gubben som stod i kölinjen när vi kom in kvar där i minst 20 minuter!!!! Vad hände då med ETT PAR MINUTER??? Går inte ihop i min värld..

Jajajaja, jag fick till slut ut min pillerhög och kunde betala den totala summan av 68 kronor efter 57 minuter!!!!! Snacka om usel timpeng där.. 


Visst jag är sjukskriven och har visst tid att sitta där uppe och häcka - jag dör ju inte av det. Men de stackare som precis varit i doktorn och som mår riktigt skitkass!! Är det verkligen okey/rätt att behöva vänta 1 timme på sin medicin?? Jag tycker ju inte det..


Sen har de ytterligare ett märkligt fenom just på apoteket i min by... Måndag morgon - när alla vet att det är som mest folk där - då kör de uppdateringar av sitt system. Jag fattar väl också att de måste uppdatera men måste de göra det måndag morgon??? Kan de inte göra som alla andra och göra det på nätterna? Elelr på helgerna efter 2 för då är det ju ändå helstängt till måndag klockan 9....


Hur tänker och känner du inför detta? Har du råkat ut för samma fenom som jag? Och är det som för mig - ett återkommande beteende just på apoteket??


Var rädda om varann och KRAMAS i massor...

Av Anna Landin - 28 augusti 2011 23:04

Jag måste verkligen be om förlåtelse och förståelse idag.. Jag är verkligen ledsen för att jag idag inte kunde leva upp till alla förväntningar och förhoppningar ni hade satt till mig idag. FÖRLÅT!!!


Men jag kände att jag hade en lite dålig dag idag, en svår släng av näshårsinfluensa drabbade mig inatt och eftersom jag inte är så mycket man ville jag ju inte erkänna detta.... Så därför tog jag den enkla vägen ur detta och satsade på en rejäl tjuvstart...


Dock fick ju du som fan av mig glädja dig åt att ha fått se mig utan en tråd på överkroppen... Händer ju inte varje dag!! (Faktum är ju att jag helt seriöst trodde att jag hade lite lagom mycket hängpattar.. Det är i alla fall vad som brukar möta mig när jag tittar i spegeln). Får ju erkänna att jag tyckte det var en snygg uppenbarelse så det får hädenefter bli min nya look....


Bara för att ni ska förstå hur svårt jag lidit av min näshårsinfluensa - och den svåra feber den ger -  kan jag ju bara konstatera att jag redan är världsmästare,  samt världsrekordhållare, så då kan jag ju kosta på mig en tjuvstart.. Så har jag garanterat mig min plats i erat minne för resten av livet. Kan kanske ses som ett antiklimax men det var det värt....


Grattis till min trogna träningskamrat Yohan Blake som idag fortfarande får stå kvar i min skugga och försöka sola sig... Bättre lycka nästa gång - om jag då inte lider av analkatarr eller örsnibbsträngningar.. 


Usain Bolt

Av Anna Landin - 27 augusti 2011 15:10

Lördag och dagen efter middag och bio.. Middagen var helt suveränt god - vi åt på Akropolis i Växjö och jag blev SÅ mätt... Nästan så det var på väg ut genom öronen på mig..

Filmen vi valde däremot var en miss... Captain America i 3D och den är verkligen en dundertabbe.. Jag kan för min själ inte begripa hur man kan göra en så dålig film när man har ett så bra grundmaterial... Så har du en fundering på att se den så vänta tills du kan ladda ner den eller möjligen hyra den.. För mer pengar än så är den inte värd..


Men nog om det nu hoppar vi till något mycket roligare.. Jag har ju lite olika passioner här i livet och nu får jag utlopp till fullo av en av dem.. Jag bara älskar ju sport!!! Någon som har missat det?? Okey, inte all sport för det finns vissa saker som officellet kallas sport som jag rådissar och ställer mig frågande  till hur det kan kallas sport... Men nu är ju friidrotts-VM igång.. Yieppie... Mitt liv är räddat och eftersom jag fortfarande är sjukskriven jag nu frossa i hela härligheten utan några som helst betänkligheter.. Underbart...

Å jag har komit på att detta är helt klart den bästa formen av sportande... Elelr det har jag ju egentligen vetat ett bra tag..


Du vet, jag åker Vasaloppet vartenda år och självklart är det jag som vinner!!! Att de sedan råkar säga på TV att det är Oscar Svärd eller så är bara en täckmantel..... För hur skulle det se ut om jag blev uppropad varenda gång?? Bättre att dela med sig av äran till andra och glädja dem en stund..

Sen blir det ju så himla fullt i skåp och hyllor om jag skulle ha hem alla medaljer och pokaler jag egentligen vinner.... 


Men jag är en hejare på att staka mig fram i backarna på Vasaloppet och tour de ski och allt annat i spårväg. Å ni ska ju bara se hur smidig jag är när jag sicksackar mig ner för alla typer av backar - puckel, slalom, superG osv. Fullträffar varenda gång jag jagar runt spåren med bössan på ryggen och snabb som en iller är jag där. För att inte tala om vilken fena jag är på att simma på alla fyra sätten. Gracen jag uppvisar när jag slänger mig ut från trampolinerna och när jag konstsimmar är obestridlig.. Hihihihi. Och just nu springer jag långt i lagom rask takt, kort och snabb som vinden, jag hoppar och skuttar runt i sandlådorna och madrasserna, får utlopp för min aggressivitet genom att kasta diverse olika föremål ut på gräsmattorna.. Kan man önska sig mer???

Näe, det tycker jag inte.. Och jag har ju fördelen att kunna göra allt detta på hemmaplan. Och när det blir för jobbigt och svettigt så kastar jag mig bara in i duschen och så är det bara till att ge sig på nästa gren när jag själv känner för det..

Detta är vad jag kommer syssla med de närmsta dagarna på det stora hela.. Fast ikväll ska jag göra byn och landa på Wärkstan... Får ju ta och ha lite socialt umgänge också.. Så det får jag rapportera om imorgon mellan allt svettandes..


Var rädda om varann och KRAMAS i massor.. 

Av Anna Landin - 26 augusti 2011 11:41

Hej där ute, kära vänner. Hann ni sakna mig? Kan ju hoppas det i alla fall - lite.

Det blir bara en snabbis idag men det är ju bättre än ingenting.


Jag har nu efter allt farande fram och tillbaka landat hemma i min lugna vrå. Eller lugna och lugna, det kan ju diskuteras.. Inatt när jag satte fötterna innanför min dörr trodde jag hamnat i nån krigzon - lämpligen i Libyen eller kanske Syrien... Sonen hade inte skött sig så han har fått sig lagom mycket avhyvling och blivit ombedd att röja upp det han ställt till med.. 

Sen har jag ju min andra inneboende - mannen med massa hår och vett som försvann med kulorna..  Frispel hade han som vanligt och jag har allvarligt funderat på att skicka in en namnbytesblankett på honom.. Han kan ju inte heta nåt sånt timidt som Pepsi!! Funderar på om Schizon skulle passa men frågan är ju om jag i så fll plockar fram hans bänga karaktär annu mer? Får nog fundera på detta ett tag till...

Den här gången blev han dock riktigt glad över att se mig. Tidigare under sommaren har han varit pissur på mig när jag besökt mitt hem och inte pratat med mig alls. Inatt kom han uppkrypandes och mös in sig i min armhåla.. Mysigt.


Annars har jag under veckan hunnit med lite trevligt umgänge med goda vänner hemma i stan... Och inte nog med det.. Jag har vrit tonårsterapeut åt min dotter.. Hon ringde mig alldeles förtvivlad härom dagen och tyckte att livet var mest pest och pina. Elelr det var vad som framgick av de få ord som gick att höra mellan snyftningarna.. Fanns inte så mycket annat att göra än att hämta hem henne så vi kunde reda ut saker och så att jag som faktiskt är halvdöv kunde höra vad hon sa... Tror nog att vi lyckades riktigt bra och att lösningen på de stora tonårsbekymren blir riktigt bra. Det utvisar ju tiden... Men kan ni tänka er scenariot? Hulk, snyft, JAG, hulk, snyft, snörvel, nåt ohörbart, snyft, snörvel, hulk...... Man får inte så mycket begripligt ut av det eller?? Men som mamma blöder givitvis mitt hjärta för henne och jag kan ju inte bara lämna henne sån när hon dessutom sitter en hel massa mil iväg på internatet... Näe, hem blev det och sedan var det lugnt...


Nu ska jag börja ladda inför helgens festligheter i min lilla by.. Jag inleder detta med att bli bjuden på middag och bio ikväll.. Får rapportera om detta senare..


Så nu önskar jag dig en helt underbar helg och säger på snart återseende.


Var rädda om varann och kramas i MASSOR!!!


Av Anna Landin - 24 augusti 2011 15:09

Jaha, då var det dags igen för lite kanske onödigt tänkade och funkelerande kring vardagen...


Men jag måste ju bara först berätta att jag faktiskt tagit ett steg mot ljuset idag.. Satt här och snurrade runt innan och kollade upp det där med skrivarkurser. Och jag hittade en som jag tyckte verkade vettig så jag har beställt mig anmälningsblanketter så får vi se om jag kommer in.. Men det kommer jag berätta för er om senare - oavsett hur det går kommer besked så småningom.


Idag tänkte jag avhandla något som jag kan störa ihjäl mig på... Har ni tänkt på hur det funkar när man går ut och fikar eller äter - där det finns bricksystem menar jag.

De flesta är ordentliga och sätter undan sin bricka när de är färdiga i brickställningen. Men sen finns det DE DÄR!!! De där som bara reser sig och går från sina rester utan att ens kasta en blick bakåt.. Visst kan man hävda att man betalt för att få disken omhändertagen men hallå...... Hur otrevligt är det inte?

Och när man så här års tänker på alla uteserveringar och hur det ser ut på dem tycker jag att det är ett osnyggt beteende.

För ohygiensikt är det inte med alla fåglar resterna drar till sig? Sen är det ju så att stundvis blir fåglarna så pass aggressiva att de nästan attackerar en när man ska äta sin fralla och sliter den ur nävarna på en.. Obehagligt.

Men allt för ofta ser man överbelamrade bord med en hel fågelfamilj som river runt i det de kan hitta.. Och där ska jag sätta mig? Känns ju inte alltför lockande.

Och hur jobbigt kan det vara att ta brickan med sig när man ska gå? Oftast passerar man ju ändå brickställningen på väg ut från stället... Det är ju inte så att man måste gå långa omvägar för det.

Sen tycker ju jag det är rätt otrevligt att behöva städa efter andra innan jag ens kan få sätta mig och njuta av min fika/lunch eller vad det nu är.


Ganska ofta när jag råkar på detta fenom funderar jag på hur dessa personer har det hemma.. Lämnar de bara saker efter sig där de är för stunden och sedan så vips är det bara borta?? Det tror jag ju inte för ett ögonblick. Tror ju snarare att det är så att hemma plockar de undan efter sig, tar hand om disken och håller en hyfsad ordning - eller är det kanske så att städpatrullen ingår i deras hyra?? I så fall är det nästan så att jag skulle vilja bo med dem.


Hemma hos mig är det jag som plockar och håller ordning. Visst mina barn får plocka efter sig och ibland får jag skälla lite på dem för att de ska lyfta på arslet och ta hand om sina rester men de gör det dock... Här ingår det ingen städpatrull inte..

Och bara för att du inte ska få några dumma föreställningar om mig så kan jag tillägga att jag är INTE något pedantiskt monster som måste ha allt fläckfritt eller så... Men jag uppskattar ordning och reda i lagom dos. Även om jag i mycket annat inte tycker om ordet lagom så är det allmänrådande i det här fallet...


Så nu har jag spytt lite galla över oskicket hos folk som inte tar undan efter sig... Uppryckning på den fronten, folk!!!


Hur känner du inför detta ilandsproblem?? Retar du dig också eller tycker du mer So what??


Var rädda om varann och kramas mycket....

Presentation


En kvinna mitt i livet med allt vad det innebär. Stora barn, fast jobb och goda vänner fyller mitt liv.
Här har jag tänkt mig att vända och vrida på saker och ting som är av mer eller mindre vikt här i livet.. Häxan Surtant dyker upp då och då - eller he

Min viktresa

GBP 20180910

Ett val för livets skull

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards